Veelgestelde vragen Musea

Hoe kan mijn museum deelnemen aan MuseumTV?

Elk museum is welkom bij ons. Ons streven is om een zo compleet mogelijk overzicht van de Nederlandse musea te tonen. Daarnaast willen wij willen een zo breed mogelijk publiek aanspreken. Wilt u meer informatie? Stuur een e-mail met uw contactgegevens naar info@museumtv.nl en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

 

Wat zijn de voordelen van MuseumTV voor mij?

De inzet van marketing voor een nieuwe tentoonstelling kan om flinke budgetten vragen. Budgetten die er niet altijd zijn. Door de productie van promotievideo’s, documentaires en artbites uit handen te geven, snijdt het mes aan twee kanten; u maakt gebruik van ons grote netwerk professionele makers en marketing professionals én ons grote distributienetwerk. Daarnaast bespaart u op dat marketingbudget.

Het is de collectieve kracht van de aangesloten musea en de kwaliteit die wij hanteren voor de geproduceerde video’s die ons in staat stellen partnerships aan te gaan met partijen die ons toegang bieden naar nieuwe doelgroepen. Mooie voorbeelden zijn de ANWB met wie wij al werken en KPN waarmee wij vanaf het eerste kwartaal 2017 samen gaan werken. Daarnaast biedt MuseumTV door het format van een ‘Museumladder‘ een centrale plek waar de bezoeker geïnspireerd wordt ook buiten zijn of haar ‘gebaande paden te treden‘.

 

Wat is het verschil tussen MuseumTV en ArtTube en andere online video platforms?

Wij zien ons als aanvullend en versterkend voor de sector. Wij willen vooral de door het SCP beschreven doelgroep van de „geïnteresseerde niet-bezoeker“ bereiken. We hebben uitgebreid kwantitatief en kwalitatief onderzoek laten doen door IPSOS om een doeltreffend en aanvullend medium te ontwikkelen. Verder streven wij naar een samenwerking met andere online platformen omdat wij in de kruisbestuiving geloven.

 

Wat kost het om deel te nemen?

Er zijn diverse mogelijkheden. Stuur een e-mail met uw contactgegevens naar info@museumtv.nl  en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op om deze mogelijkheden te bespreken.

 

Is er een prijsbeleid dat rekening houdt met de uiteenlopende budgetten van de musea?

Ja, er is een prijsbeleid die rekening houdt met de verschillende mogelijkheden van musea. MuseumTV streeft geen commerciële belangen na. Voor de realisatie van MuseumTV is een stichting opgezet: Stichting Ons Museum. De Stichting heeft als doel de verspreiding van cultureel erfgoed van Musea via video on demand. Het idee van Stichting Ons Museum is dat wij op termijn budget kunnen reserveren om de kleinere tentoonstellingen en musea tegemoet te komen in de kosten.

 

Wij maken zelf ook video content. Waarom zouden wij dat uit handen geven?

Wij hebben geconstateerd dat veel musea mooie video content produceren. Wij zien deze als aanvullend op onze media formats die op basis van het Ipsos onderzoek en volgens een beproefde redactionele formule ontwikkeld zijn.
Daarom bieden wij ook aan afnemers van onze pakketten aan dat zij eigen content op MuseumTV kunnen plaatsten en van het collectieve bereik kunnen profiteren. Stuur een e-mail naar info@museumtv.nl  en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op om de mogelijkheden te bespreken.

 

Welke mogelijkheden zijn er voor musea?

We stemmen in onze persoonlijke gesprekken met u af hoe we uw collectie en of tentoonstelling in beeld brengen en nemen hierbij als uitgangspunt uw marketing- en communicatiedoelstellingen.